استفاده آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن از ظرفیت‌های پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۲ کد : ۳۷۳۰۰ پزشکی و سلامت گیاهان دارویی
در بازدید مدیران آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) بر استفاده از ظرفیت‌های پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی تاکید شد.

دکتر رضا غفارزادگان ، رییس این پژوهشکده در جلسه ای که با نماینده جایکا برگزار کرد گفت: پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تنها مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی کشور است که زنجیره ارزش گیاهان دارویی را از تولید بذر و نشا تا تولید دارو دارا می باشد.

دکتر غفارزادگان در ادامه اظهار کرد: با توجه به ظرفیتهای بین المللی سازمان جایکای ژاپن، این پتانسیل وجود دارد که همکاریهای مناسبی صورت پذیرد.

دکتر حسین زینعلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: جایکا پروژه ای را به عنوان توانمندسازی جوامع روستایی با استفاده از گیاهان دارویی آغاز کرده است که هدف از این پروژه، توانمندسازی جامعه روستایی در کشت و کار گیاهان دارویی و همچنین جلوگیری از تخریب محیط زیست است.

مهندس توگوشینوهارا، نماینده جایکا اظهار کرد: جایکا سازمان دولتی ژاپن است که می خواهد توسعه پایدار را نهادینه کند .

وی افزود: ما در این پروژه در فاز مطالعاتی هستیم و می خواهیم از ظرفیت سازمانهایی که در ایران در مقوله گیاهان دارویی فعالیت می کنند در پیشبرد اهداف پروژه استفاده نماییم .

وی اظهار کرد: در بحث زنجیره ارزش گیاهان دارویی، پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی از ظرفیتهای قابل توجهی برخوردار است که این امر می تواند سازمان جایکا را در پیشبرد اهداف خود در ایران کمک نماید.

در پایان غفارزادگان آمادگی پژوهشکده را در بخش توانمندسازی مناطق مختلف کشور در حوزه گیاهان دارویی اعلام کرد و از اینکه این پژوهشکده می تواند پروژه های متنوعی را با سازمان جایکا تعریف نماید، ابراز خرسندی کرد.


نظر شما :